Povodom Dana slobode medija, Inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje Građanskog odgoja i obrazovanje u odgojno-obrazovni sustav upozorava na potrebu za povećanjem medijske pismenosti građana u Hrvatskoj.
Iako je procjena vlastite političke informiranosti relativno dobra, politička kompetencija građana je osrednja što otvara prostor za ideološke i druge manipulacije, pokazali su rezultati istraživanja javnog mnijenja o razini informiranosti i stavovima građana, posebno mladih, o društvenim, političkim i ekonomskim temama.44
Građani se u Hrvatsko relativno često informiraju putem medija – barem jednom dnevno njih 31,3 posto, a više puta dnevno njih 35,7 posto, a prema kontaktiranju medija ili pojavljivanju u njima kako bi izrazili svoje mišljenje sklono je 28,6 posto ispitanika. Međutim, samo 55,3 posto ima osjećaj da prilično dobro razumiju važna politička pitanja s kojima se Hrvatska suočava. K tome, prisutna je i relativizacija slobode medija za što 79,2 posto ispitanika smatra da treba uvijek štititi.
Istraživanje je tijekom siječnja 2015. na reprezentativnom uzorku 1000 punoljetnih ispitanika iz cijele Hrvatske proveo Institut za društvena istraživanja (IDIZ) u suradnji s GOOD inicijativom za kvalitetno i sustavno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole, uz podršku Open Society Foundations.
Kako bi slična istraživanja u budućnosti mogla pokazati pozitivnije trendove, GOOD Inicijativa poziva na sustavno i kvalitetno uvođenje Građanskog odgoja i obrazovanja u odgojno-obrazovni sustav kako bi se mladima osigurala funkcionalna pismenost i poznavanje prava i odgovornosti.