GOOD inicijativa pokrenula je seriju razgovora kojima je cilj rastvoriti i sagledati strukturne prepreke koje oblikuju odgojno-obrazovna iskustva ranjivih grupa djece.
Prilagodba nastave na daljinu potrebama djece kojima hrvatski nije materinski jezik pokazala je na čemu tek sve treba raditi i gdje je institucionalno obrazovanje najslabije kada treba odgovoriti na zahtjeve osmišljavanja i organizacije nastave na što inkluzivniji i s potrebama učenika i nastavnika usklađeniji način. Obrazovanje na manjinskim jezicima i pismima zajamčeno je Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina i Zakonom o odgoju i obrazovanju na jezicima i pismima manjina, ali mnogi segmenti njegove konceptualizacije i provedbe ostaju nedorečeni i nerazrađeni.
Iako se ti problemi različito odražavaju na različite manjinske grupe s obrazovanjem prema modelu A (cjelokupnom nastavom na manjinskom jeziku i pismu, osim nastave Hrvatskoga), modelu B (nastavom društveno-humanističkih predmeta na manjinskom jeziku i pismu i ostatkom nastave na hrvatskom jeziku) i modelu C (nastavom na hrvatskom jeziku s 2-5 sati posvećenim jeziku i kulturi manjine), postoje i dijeljene teškoće i potrebe kojima ćemo u ovom razgovoru nastojati posvetiti posebnu pozornost.
U petak 24.7.2020. u 12 h otvorit ćemo, između ostaloga, temu organizacije nastave u uvjetima pandemije (da bismo vidjeli koje su nam mogućnosti i potrebe ako bi se situacija ponovila na jesen), ali i teme koje se tiču obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima tokom cijele godine: između ostaloga teme iskustava izrade novih kurikuluma i podrške nastavnicima za rad prema njima u šk. god. 2020./2021., pripreme udžbenika i nastavnih materijala, uvjeta za izgradnju novog stručnog (nastavnog i znanstvenog) kadra i usavršavanje postojećeg, izazove u organizaciji modela C (u pogledu satnice, sadržaja i implementacije), opremljenosti škola i učionica te specifičnosti višejezičnih sredina u kojima se nastava na manjinskim jezicima i pismima treba odviti.
Razgovoru će doprinijeti, uz moderaciju Nine Čolović (Srpsko narodno vijeće):
- Jitka Stanja Brdar, savjetnica za nastavu na češkom jeziku, nastavnica u Modelu A
- Višnja Sesvečan, nastavnica Srpskog jezika i kulture (Model C)
- Maja Burger, nastavnica-mentorica i suautorica kurikuluma Češkoga jezika i kulture (Model C)
- Patrizia Pitacco, savjetnica za nastavu na talijanskom jeziku
- Debora Radolović, ravnateljica SŠ Dante Alighieri u Puli
- Gianfranca Šuran, savjetnica za nastavu na talijanskom jeziku
- Natalija Koprenica, savjetnica za nastavu na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu
- Tanja Novotni Golubić, roditelj i predstavnica češke manjine na županijskoj razini
- Milica Stojanović, voditeljica Odbora za obrazovanje Zajedničkog vijeća općina u Vukovaru
Za sudjelovanje možete se registrirati ovdje: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwpc-usrjgpHdY6dV-5hIIBbNsmazQ9pmeX, a nakon registracije, dobit ćete i poveznicu na zoom razgovor.