Prošlog je tjedna u Hrvatskome Saboru, u organizaciji Veleposlanstva Švedske, održano natjecanje u govorništvu pod nazivom #Prvageneracija (#FirstGeneration). U ovome događaju usredotočenom na globalne ciljeve održivog razvoja koje su države članice UN-a usvojile 2015., učenici su raspravljali o temama poput globalnog zatopljenja, rodne ravnopravnosti, siromaštva, kvalitete obrazovanja, te biološkoj raznolikosti.
U natjecanju su sudjelovali studenti trećih razreda gimnazije, a svi su došli iz različitih srednjih i strukovnih škola diljem Hrvatske. Prvo mjesto osvojila je Katarina Topić, učenica VII. gimnazije u Zagrebu, koja je govorila o kvaliteti obrazovanja u Hrvatskoj. Njezin govor fokusirao se na probleme s kojima se prosječan srednjoškolac suočava u školama.
Nemojmo čekati još pedeset godina s obrazovnom reformom jer tada više nećemo imati koga obrazovati
„Zbog zastarjeloga sustava, prosječni srednjoškolac svakodnevno nosi pretešku torbu, uči iz zastarjele literature, a program po kojem uči neprilagođen je stvarnim potrebama modernoga svijeta“, rekla je Katarina. Štoviše, u govoru je pričala kako je primijetila da u svim školama u Hrvatskoj, ne postoje nikakvi pozitivni izazovi u kojima učenici mogu nešto naučiti i nakon toga promišljati što je tu dobro a što nije. „Mladi u Hrvatskoj nemaju razvijeno kritičko mišljenje te samim tim ne mogu stvoriti aktivno i napredno društvo. U Hrvatskom obrazovnom sustavu djeca ne stječu znanja o tome kako kritički promatrati svijet koji ih okružuje i ne dobivaju pravu analizu informacija kojima su svakodnevno izloženi. Uči se puno činjenica bez da se radi na individualnom razvoju učenika i bez da se potiču rasprave“.
Također, spomenula je zanimljive podatke o situaciji visokog školstva u Hrvatskoj: „Prema istraživanju Europske Komisije, Education and Training Monitor iz 2014. godine, Hrvatska je jedna od država s najvišom stopom odustajanja od visokog obrazovanja. Više od 40 % upisanih studenata odustaju“. Na kraju je podsjetila publiku kako je Hrvatskoj sada, više nego ikada, potrebna obrazovna reforma, ona koja će se fokusirati na vrline i potencijale učenika, te koja će ih putem njihove osobnosti i interese motivirati da usavršava svoje mogućnosti.
Katarina Topić #Prvageneracija