GOOD susret u Vukovaru

GOOD inicijativa organizacija civilnog društva za građanski odgoj i obrazovanje u suradnji s partnerima među kojima su Europski dom Vukovar, Nansen dijalog Centar Osijek, GONG, Centar za mirovne studije i Udruga roditelja Korak po korak, organizirali su GOOD susret u Vukovaru.


U četvrtak, 7. travnja 2016. održana su dva događaja u Hotelu Lav, Ul. Josipa Jurja Strossmayera 18, Vukovar.
Okrugli stol GOOD kurikulumi – panel rasprava o građanskoj i socijalnoj kompetenciji u prijedlozima kurikuluma okupio je manji broj aktera iz organizacija civilnog društva te odgoja i obrazovanja (učitelje, stručne suradnike i ravnatelje) koji su aktivno sudjelovali u raspravi. Uvodno je prikazana analiza prijedloga kurikuluma Marija Bajkuše iz Foruma za slobodu odgoja. Primjere dobre prakse prikazali su stručnjaci iz prakse: Tomislav Vuković iz OŠ Dalj koji provodi izvan-nastavnu aktivnost Kulturna i duhovna baština zavičaja koju je razvio Nansen dijalog centar te Dijana Antunović Lazić iz Europskog doma Vukovar koja je prikazala primjere neformalnog građanskog obrazovanja i iskustva suradnje sa školama. Uz moderaciju Martine Horvat iz GONG-a koja je naglasila važnost i potrebu sudjelovanja u stručnoj raspravi koja se provodi tijekom travnja te javnoj raspravi koja će uslijediti nakon nje, raspravljalo se i o tome što se vidi kao prednost novih prijedloga kurikuluma, a što kao izazov.

Kao najveći izazov Cjelovite kurikularne reforme prepoznata je sama implementacija novih kurikuluma te je kao odgovor na taj izazov naglašena važnost pripreme i edukacije učitelja da reforma ne ispadne samo promjena u načinu vođenja evidencije bez dobivanja na kvaliteti sam nastave. Sudionici iz škola su istaknuli da povremeno nemaju dovoljno informacija o nastavku reforme i izboru eksperimentalnih škola, ali da znaju da postoji interes. Također, raspravljalo se i o tome kako se uključiti u stručnu raspravu te se utvrdilo da su pojedina stručna vijeća na svojim skupovima oblikovala prijedloge. Ovaj način uključivanja prepoznat je kao primjer dobre prakse.

U nastavku tribine su prikazani primjeri dobre prakse. Tomislav Vuković prikazao je izvan nastavnu aktivnost Kulturna i duhovna baština zavičaja koja se provodi u OŠ Dalj kroz koju se uz redovne aktivnosti u školi organiziraju i susreti učenika iz raznih škola kroz suradnju s Nansen dijalog centrom. Također, prof. Vuković je prikazao i dodatne aktivnosti razmjene koje su učenicima omogućene kroz mrežu interaktivnih otvorenih škola. Dijana Antunović prikazala je aktivnosti u radu s djecom i mladima: učenje i treninge (radionice i treninzi za razvoj vještina), informiranje te prilike za susrete i kontakte s institucijama u gradu, državi, ali i izvan granica države.

Organizacije civilnog društva su predstavila svoje programe suradnje sa školama. Centar za mirovne studije provodi edukaciju učitelja u području mirovnog obrazovanja, GONG u području političke i medijske pismenosti, Nansen dijalog centar priprema učitelje za interkulturno obrazovanje i provedbu izvannastavne aktivnosti Kulturna i duhovna baština zavičaja, Volonterski centar Osijek i Europski dom Vukovar provode edukacije za mlade te ih pripremaju za volontiranje, Udruga roditelja Korak po korak educira učitelje za provedbu CAP programa prevencije zlostavljanja dok Hrvatsko debatno društvo osigurava podršku za otvaranje debatnih klubova.

Sastanak GOOD inicijative koji je prethodio okruglom stolu uključio je organizacije civilnog društva koje se bave obrazovanjem za razvoj građanske i socijalne kompetencije. Razgovaralo se o kurikularnoj reformi te kako će ona doprinijeti razvoju građanske i socijalne kompetencije. Dodatno, razgovaralo se i o suradnji među organizacijama civilnog društva te jačanju neformalnog građanskog obrazovanja.


PDF Prezentacija “RAZVOJ GRAĐANSKE I SOCIJALNE KOMPETENCIJE U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU”