Modeli uvođenja GOO-a – iskustva Austrije, Francuske i Njemačke

GOOD Inicijativa kontinuirano zagovara sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građansko pravo u odgojno-obrazovni sustav. Učenici i učenice na smiju biti zakinuti za učenje o aktivnom participiranju u demokratskom društvu, a nastavnice i nastavnici se moraju osjećati osnaženo, pripremljeno i kompetentno za poučavanje o demokraciji.

Kada se krene razgovarati o institucionalizaciji Građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, pitanja i izazovi koji se spominju među ključnim dionicima slični su pitanjima s kojima su se susretale druge države-članice Europske unije na svojem putu uvođenja ovih sadržaja u formalno obrazovanje.

Međutim, u ovim se zemljama tragalo za rješenjima jer su sadržaji o ljudskim pravima i demokraciji bili prevažni da bi se samo izostavili – ovako put institucionalizacije Građanskog odgoja i obrazovanja objašnjava dr. sc. Monika Pažur, autorica Gongove analize “Institucionalizacija građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, Austriji, Francuskoj i Njemačkoj“, koja je predstavljena na zajedničkom javnom događaju Foruma za slobodu odgoja i Gonga Građanski odgoj: između institucija, političke (ne)volje i građanske pismenosti.

Puni tekst analize dr. sc. Pažur možete preuzeti na ovoj poveznici.