GOOD Školica: Umijeće oblikovanja učinkovitih povratnih informacija

Nastavljamo s ciklusom online edukacija za nastavnike_ce i stručne suradnike_ce o temama koje biraju sami nastavnici_e i stručni suradnici_e kroz prijavnice na nove edukacije, ali i kroz evaluacije već održanih.

Pandemija COVID-19 nije samo utjecala na promjene u društvu i gospodarstvu već je inicirala preispitivanja učinkovitosti dosadašnjih obrazovnih sustava. Nastale globalne promjene u obrazovanju potaknule su obrazovne politike diljem svijeta na potrebu stvaranja jedinstvene arhitekture otpornih obrazovnih sustava. Novi obrazovni sustavi, prema Zaključcima Vijeća Europe unije o potpori dobrobiti u digitalnom obrazovanju (2022/C469/04), trebaju biti integrativno i snažno povezani s gospodarstvom kako bi koherentnim pristupom doprinijeli istom cilju, uspostavi pametnih digitalnih ekosustava obrazovanja.

Vrednovanje, kao sustavno prikupljanje podataka u procesu učenja sastavni je dio tog ekosustava i predstavlja složen komunikacijski postupak. Uspješna komunikacija ujedno je i razumljiva komunikacija koja podrazumijeva da poruka i informacija prenesene od jedne do druge osobe budu razumljive. Za razumijevanje komunikacije u procesu vrednovanja znanja učenika potrebno je znati, osim elemenata procesa komunikacije, cilj, kontekst, oblike, razine i modele komunikacije.

Sustavno prikupljanje podataka u procesu učenja i vrednovanje postignutih razina kompetencija učenika u središtu je modela modernih obrazovnih sustava u nastajanju. Djelatnici u obrazovanju pod velikim su pritiskom zbog vrednovanja postignuća učenika koje je uvođenjem reformskih procesa zamijenilo “klasično ispitivanje i ocjenjivanje”. Tijekom predavanja bit će predstavljeno što je uzrok stalnog povećanja broja odlikaša te kako oblikovati poticajne povratne informacije učeniku te ih istovremeno komunikacijski oblikovati kao objektivnu, pouzdanu i valjanu informaciju za roditelje.

Tijekom radionice prolazit ćemo kroz teme:

  • Karakteristike otpornih obrazovnih sustava.
  • Vrednovanje kao sustavno prikupljanje podataka
  • Što je to effective feedback u procesu vrednovanja
  • Kako oblikovati poticajne povratne informacije učeniku te ih istovremeno komunikacijski oblikovati kao objektivnu, pouzdanu i valjanu informaciju za roditelje.

Edukacija će se održati u srijedu, 24. svibnja od 14:00 do 16:00 sati na ZOOM platformi te je prvenstveno namijenjena osobama koje rade s djecom u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju.

Edukaciju će provesti Ivana Katavić, prof.,  savjetnica u obrazovanju Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.

Svim sudionicima_ama ćemo poslati potvrdu sudjelovanja i poveznicu za ZOOM na dan održavanja edukacije (24. svibnja). Za sudjelovanje na edukaciji se izdaju potvrde.

Prijaviti se možete do srijede, 24.5. u 12 sati na ovom linku:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAPWAavpiACRsRIvp3XNVkpfsmhhxILysg3VUtdQ-Jht0qoA/viewform