Odluka ministra Mornara prema kojoj se građanski odgoj i obrazovanje u hrvatskim školama neće izvoditi u obliku zasebnih predmeta, nego samo kao međupredmetni sadržaj, de facto znači odustajanje od sustavnog i kvalitetnog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja.
Ova odluka svjedoči da je ministar odlučio zanemariti rezultate socioloških i politoloških istraživanja koja pokazuju kako građanski odgoj i obrazovanje najkvalitetnije ishode može ostvariti u modelu u kojem uz međupredmetnost postoje i zasebni školski predmeti. Vrlo je upitan i sam program međupredmetnih sadržaja koji je, bez konzultacija sa stručnjacima, izrađen u vrlo kratkom roku, a na javnu raspravu stavljen u vrijeme godišnjih odmora.
Nejasan je i način na koji će učitelji i nastavnici biti educirani kako bi taj program mogli kvalitetno provoditi. Sve navedeno sugerira kako će, nažalost, Hrvatska ostati jedna od rijetkih europskih država u kojima građanski odgoj i obrazovanje nisu sustavno implementirani u školski sustav.
Time i ova hrvatska vlada, kao i sve prethodne, preuzima na sebe direktnu odgovornost za izrazito zabrinjavajuće stanje političke kulture mladih u Hrvatskoj.
Izv. prof. dr. sc. Berto Šalaj, Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu