Zabrinuti za budućnost kurikularne reforme, aktivisti različitih organizacija iz GOOD inicijative za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja okupili su se jutros ispred Sabora tražeći od zastupnika i prisutnih članova Vlade da podrže Kurikularnu reformu i provedbu Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije bez odgađanja te da osiguraju potrebna financijska sredstva za provedbu. Uz pismo za saborske zastupnike, aktivisti su imali i transparente: Bacate li uloženi trud i novac? Umjesto gušenja, smrtonosna injekcija! Kol`ko para, tol`ko reformi! Treba osigurati sredstva za podršku učiteljima!
„Brine nas rasprava o odgađanju kurikularne reforme koja se događala i jučer na sjednici saborskog odbora za obrazovanje te činjenica da u proračunu nisu osigurana potrebna financijska sredstva niti se planiraju povući sredstva iz EU fondova. Čuli smo da se raspravlja o potrebi unapređenja kurikuluma i smatramo da je to svakako potrebno, ali da se to može učiniti kroz stručnu i javnu raspravu, te će se i kroz eksperimentalnu provedbu čuti mišljenje učitelja i učenika te moći dodatno unaprijediti kurikulumi. Važno je da se reforma započne provoditi prema planu kako učitelji i učenici ne bi izgubili povjerenje u proces u kojem su sami sudjelovali“ izjavila je Martina Horvat iz GOOD inicijative.
„Naravno da postoji potreba za unapređenjem kurikuluma, i mi se zalažemo za promjenu u smislu kvalitetnog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja kao zasebnog predmeta, ali za unapređenja je predviđena stručna i javna rasprava te eksperimentalna provedba. Važno je krenuti s reformom te osigurati sredstva za edukaciju učitelja i nastavnika“ izjavila je Emina Bužinkić iz GOOD inicijative.
Prosvjedno pismo
SMRTONOSNA INJEKCIJA ZA CJELOVITU KURIKULARNU REFORMU
I STRATEGIJU OBRAZOVANJA, ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE
Sastav smrtonosne injekcije:
- Smanjenje sredstava za Ministarstvo znanosti i obrazovanja iz državnog proračuna
- Odugovlačenja oko povlačenja osiguranih sredstava iz EU fondova
- Samo deklarativna politička podrška stručnjacima za njihov rad na kurikularnoj reformi koja se svako malo dovodi u pitanje
- Nedostatak logističke, administrativne i financijske podrške stručnim skupinama i timu za kurikularnu reformu
- Nedostatna provedba ostalih mjera i aktivnosti Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije
- Zaustavljanje plana razvoja strukovnog obrazovanja, i posljedično nemogućnost povlačenja sredstava iz EU fondova za strukovno obrazovanje
- Odgađanje i kontinuirano ponovno dovođenje u pitanje procesa cjelovite kurikularne reforme
Zagreb, 13.travnja 2016.
IZOSTANAK PODRŠKE KURIKULARNOJ REFORMI
UMJESTO GUŠENJA, IZGLADNJIVANJE
U programu Vlade RH bilo je napisano da će se kurikularna reforma zaustaviti, što je javno opovrgnuto. Iako čelnici Vlade i ministar Šustar ponavljaju da se kurikularna reforma nastavlja, financijski podaci pokazuju drugačije:
- Nisu osigurana financijska sredstva za podršku kurikularnoj reformi niti kroz domaće izvore financiranja niti kroz europska sredstva.
- Kako bi kurikularna reforma uspjela, mora biti neupitna financijska i administrativna podrška Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta koja je izostala. Upitna je i stručna podrška Agencije za odgoj i obrazovanje koja kontinuirano pokazuje nedostatak neovisnosti i stručnosti te ovisnost o političkim strukturama.
- Temelj kurikularne reforme su educirani učitelji, a sredstva za stručna usavršavanja učitelja za kurikularnu reformu nisu osigurana ni iz nacionalnih niti iz EU izvora. Dodatno, reformom bi trebala jačati autonomija, ali i odgovornost učitelja te tako biti vraćen dignitet učiteljskoj profesiji. Istovremeno, škole nam se sve više zatvaraju.
- Edukacija i podrška je osobito važna za sustavnu i kvalitetnu provedbu međupredmetnih tema (Učiti kako učiti, Građanski odgoj i obrazovanje, Poduzetništvo, Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Održivi razvoj, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije). Ove teme su najveći novitet te za uspješnu provedbu trebaju angažman i kompetencije svih učitelja koji bi ih trebali uklopiti u svoje predmete. Međutim, bez potrebne edukacije i podrške ozbiljno je ugrožena provedba međupredmetnih tema. Iz dosadašnje provedbe zdravstvenog odgoja i građanskog obrazovanja vidimo sve nedostatke koji se mogu ponoviti bez bolje podrške.
Pozivamo stručnjakinje i stručnjake iz obrazovanja, stručna vijeća te stručnjake iz akademske zajednice da se angažiraju u unapređenju kurikuluma, ali da se započne s eksperimentalnom provedbom kako bi učenici imali kvalitetnije obrazovanje.
Političke predstavnike i donositelje odluka pozivamo da podrže stručnjake u njihovim nastojanjima da osiguraju kvalitetnije obrazovanje jer mladi to trebaju i zaslužuju.