Učenici_e strukovnih škola nisu samo radnici_e, nego i građani_ke

Ministarstvo znanosti i obrazovanja planira ukinuti predmet “Politika i gospodarstvo” i smanjiti satnicu društvenih predmeta u strukovnim školama reformom čija se implementacija očekuje početkom šk. god. 2025./2026.

Dosadašnja istraživanja ukazuju kako upravo učenici stukovnih škola, trogodišnjih programa napose, ostvaruju lošije rezultate kod ispitivanja političkih znanja i vještina te demokratskih stavova i vrijednosti. 

Reforme školstva se ne bi trebale krojiti iza zatvorenih vrata zainteresirane javnosti. Tim više što se ova reforma tiče dvije trećine hrvatskih učenika i učenica koji pohađaju strukovne škole u Hrvatskoj. 

Predmet Politika i gospodarstvo može biti revidiran u transparentnom procesu, ali je jedan od malobrojih prostora unutar kurikuluma strukovnih škola koji mladima može pružiti obrazovanje o temama kao što su demokracija, politički sustav Hrvatske, politička kultura i participacija te razvijati kod njih demokratske vrijednosti i stavove.

Nitko ne spori da je važno obrazovati mlade na način da svojim znanjem i vještinama budu kompetentni na tržištu rada, ali ne trebamo zaboraviti da su naši mladi građani i građanke ove zemlje i da ih treba educirati o njihovim političkim pravima te ih pripremiti za život građana koji su sposobni donositi slobodne i informirane odluke te tako biti aktivni sudionici procesa odlučivanja i donošenja odluka koje ih se tiču.

Voditelji_ce Županijskih stručnih Vijeća i nastavnici_e predmeta “Politike i gospodarstva” pokrenuli su peticiju kako bi podigli svijest o ovom problemu. Njihove razloge protiv ovakvih najava te podršku peticiji možete dati na ovoj poveznici.